چهارشنبه ۰۸ فروردین ۰۳

چطور از وضعیت آنلاین بودن افراد در اینستاگرام مطلع شویم؟

۷۴۸ بازديد
وضعیت آنلاین بودن افراد در اینستاگرام

اینستاگرام با آوردن قابلیت‌های جدید و کاربردی به اپلیکیشنش، تصمیم دارد تا نظر همه کاربران را به خودش جلب کند؛ به همین دلیل هر از چند گاهی شاهد منتشر شدن آپدیت‌های جدید برای این شبکه اجتماعی محبوب هستیم. یکی از جدیدترین ویژگی‌های افزوده شده به این برنامه، قابلیت مطلع شدن از وضعیت آنلاین بودن افراد در اینستاگرام است که در ادامه شما را با آن بیشتر آشنا می‌کنیم.

نمایش وضعیت آنلاین بودن افراد را پیش‌تر در اپلیکیشن‌های پیام رسانی چون تلگرام و واتس‌اپ دیده بودیم. با استفاده ازاین قابلیت، کاربر از این که شخص مورد نظرش در برنامه آنلاین بوده و یا نه، با خبر ‌می‌شود.

اینستاگرام (با ۴ قابلیت جدید و شگفت‌انگیز اینستاگرام آشنا شوید) هم در جدیدترین بروزرسانی خودش، این قابلیت را به اپلیکیشنش اضافه کرد تا با استفاده از آن، کاربران از وضعیت آنلاین بودن یک دیگر باخبر شوند. البته نمایش وضعیت آنلاین بودن افراد در اینستاگرام با آن چه در اپ‌هایی مانند تلگرام‌ دیده بودیم، کمی تفاوت داشته، اما هر دو با هدف انجام یک کار به جلو می‌روند.

 

چطور از این ویژگی استفاده کنیم؟

برای این که از وضعیت آنلاین بودن افراد در اینستاگرام مطلع گردید، باید وارد بخش دایرکت اینستاگرام شوید. در این قسمت تمامی افرادی که با آن‌ها چت کرده‌اید، با نمایش وضعیت آنلاین بودن، قابل دسترسی هستند. در واقع زیر اسم پروفایل هر کاربر، عباراتی مانند “Active 2h ago” و یا “Active Now”دیده می‌شود.

برای اینکه وضعیت یک کاربر در این برنامه به حالت آنلاین یا همان Active Now در بیاید، تنها متصل بودن به اینترنت کافی نبوده و کاربر می‌بایست در همان لحظه در اینستاگرام حضور داشته باشد.

وضعیت آنلاین بودن افراد در اینستاگرام

نکته‌ای که در این قابلیت وجود داشته، این بوده که کاربر تنها می‌تواند وضعیت آنلاین بودن افرادی را بررسی کند که با آن‌ها توسط دایرکت، در ارتباط بوده است. در واقع در صورتی که بخواهید وضعیت آنلاین بودن شخصی برای‌تان نمایش داده شود، باید از قبل با آن شخص در دایرکت صحبت کرده باشید.

در صورتی که این ویژگی برای‌ شما فعال نشده، از آپدیت بودن برنامه اطمینان حاصل کنید.

چگونه از نمایش وضعیت آنلاین بودن خود برای دیگر کاربران در اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

شاید از این که افراد دیگر به وضعیت آنلاین بودن شما دسترسی داشته باشند، رضایت نداشته نباشید و در واقع نخواهید شخصی از آن مطلع گردد؛ خوشبختانه اینستاگرام برای کاربران توانایی غیرفعال‌سازی این بخش را قرار داده است.

برای غیر فعال کردن نمایش وضعیت آنلاین بودن خود برای دیگر کاربران در اینستاگرام، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در صورتی که اینستاگرام شما آپدیت نیست، آن را از طریق گوگل‌ پلی یا اپل استور آپدیت کنید.
  2. برنامه را باز کرده و وارد پروفایل شخصی خود شوید.
  3. با کلیک بر روی آیکون سه نقطه، منوی آپشن را باز کنید.

وضعیت آنلاین بودن افراد در اینستاگرام

  1. با اسکرول به پایین، گزینه “Show Activity Status” را بیابید و آن را غیرفعال کنید.

وضعیت آنلاین بودن افراد در اینستاگرام

با انجام این کار دیگر شخصی قادر به مشاهده وضعیت آنلاین بودن شما در اینستاگرام نیست ولی شما همچنان می‌توانید از آنلاین بودن دیگر کاربران باخبر شوید.

نظر شما در رابطه با این قابلیت جدید اینستاگرام چیست؟ آیا دایرکت اینستاگرام در آینده نزدیک می‌تواند با اپ‌های پیام رسان محبوب رقابت کند؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.