پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

آموزش عکاسی بدون لرزش با موبایل، جستجو سریع بوک‌مارک‌ها در کروم، تماس‌ با کاربران نامرئی در اسکایپ و اسکریپت کم و زیاد کردن صدا در ویندوز

۶۶۵ بازديد
آموزش عکاسی بدون لرزش با موبایل، جستجو سریع بوک‌مارک‌ها در کروم، تماس‌ با کاربران نامرئی در اسکایپ و اسکریپت کم و زیاد کردن صدا در ویندوز

 امروز یک مورد دیگر به ۹ مورد قبلی را اضافه خواهیم کرد و پس از آن یک روش ساده برای جستجو سریع در بوک‌مارک‌ها را آموزش می‌دهیم و سپس نحوه تماس با افرادی نامرعی در اسکایپ را یاد خواهید گرفت و در نهایت نیز با یک اسکریپت ساده و جالب برای کم و زیاد کردن صدای ویندوز از طریق اسکرول ماوس آشنا خواهید شد.

 

چطور با دوربین‌های صفحه لمسی تصاویر با کیفیت و ثابت بگیریم

photo
چند روز پیش مقاله کاملی برای عکاسی بهتر با تلفن هوشمند با عنوان "۹ توصیه آسان برای عکاسی بهتر با تلفن‌هوشمند " منتشر کردیم حالا یکی از خوانندگان لایف‌هکر یک نکته ساده را برای جلوگیری از تصاویر تار ناشی از لرزش دست روی گوشی هوشمند بیان کرده، که می‌تواند مورد ۱۰‌ام آن آموزش باشد :

وقتی می‌خواهم یک تصویر صاف و واضح را با دوربین آییفونم ثبت کنم، زدن دکمه لمسی موجب لرزش و ناپایداری می‌شود. برای رفع این مشکل دستم را روی دکمه فشار داده و نگه می‌دارم. وقتی همه چیز مطلوب بود به آرامی انگشتم را از روی دکمه حرکت داده و از صفحه خارج می‌کنم ( انگشتم را به حاشیه سیاه رنگ غیر لمسی می‌برم). این کار منجر به ثبت بسیار بهتر تصویر می‌شود.

اختصاص کلمه کلیدی به بوک‌مارک‌های کروم برای دسترسی سریعتر از طریق نوار آدرس

bookmark
تا به حال به این موضوع توجه کرده‌اید که اگر در انتهای نام بوک‌مارک‌هایتان در کروم، یک کلمه کلیدی اضافه کنید [keyword]، تایپ آن کلمه کلیدی در نوار آدرس خیلی سریع بوک‌مارک مربوط را برایتان نشان می‌دهد. مثلا اگر گوگل پلاس را به صورت "Google+ [g]" بوک‌مارک کنید، تایپ g در نوار آدرس مرورگر کروم، صفحه گوگل پلاس را به عنوان اولین پیشنهاد ارائه می‌کند. با وجود آن که این قابلیت به خوبی جستجوی کلمه کلیدی اختصاصی در فایرفاکس عمل نمی‌کند، اما بسیار کاربردی است. به نظر می‌رسد انتخاب کلمات کلیدی با سه کاراکتر یا بیشتر ایده آل هستند. مثلا اگر برای بوک مارک بخش "راهنمای خرید زومیت" از کلمه کلیدی "[zbg]" استفاده کنید، تایپ zbg در نوار آدرس این صفحه را سریع لیست خواهد کرد حتی تایپ zb نیز آن را خواهد آورد. من حتی برای موتورهای جستجو نیز بوک مارک گذاشته‌ام تا بلافاصله به آنها دسترسی داشته باشم.

با کاربران اسکایپ حتی وقتی نامرئی هستند تماس بگیرید

skype
وقتی کسی در حالت Invisible در Skype است، ظاهرا آفلاین دیده می‌شود و نمی‌توانید با دوبار کلیک روی نامش با او تماس بگیرید. اما می‌توانید در لیست مخاطبان روی نامش راست کلیک کرده و روی Call کلیک کنید. این نکته خیلی ساده بود که از چشم بسیاری پنهان است.

میزان صدای کامپیوترتان را با غلتک ماوس کنترل کنید

scroll
حالا امروز یک اسکریپت ساده برایتان آماده کرده‌ایم که با اجرای آن می‌توانید، راست کلیک کرده و غلتک ماوس را بچرخانید تا میزان صدا را تغییر دهید. کافی است اسکریپت زیر را در یک فایل متنی با پسوند ahk کپی کرده و در  Auto Hotkey اجرا کنید:

$RButton::
Send {RButton}
Return
RButton & WheelUp::Send {Volume_Up}
RButton & WheelDown::Send {Volume_Down}

برنامه نویسی شی گرا در جاوا اسکریپت

 برنامه نویسی شی گرا یک نوع برنامه نویسی  معروف یا یک style برنامه نویسی می باشد و بر خلاف اکثر ابزار و فریم وورک ها که میان و میرن OOP تا به امروز پا برجا بوده است و آن‌هم به خاطر این است که یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک style برنامه نویسی است.

چرا باید OOP یاد گرفت؟

چون به شما کمک میکنه پیچیدگی های برنامه رو مدیریت و کمتر کنید و همچنین بتونید بلوک و شی هایی بسازید که دوباره بتونید در جاهای دیگه از برنامه ازش استفاده کنید ( به اصلاح reusable باشد).

علاوه بر این می‌توانید یک رابط کاربری ساده ای درست کنید آن هم با مخفی کردن پیچیدگی های غیر ضروری ( چون نیازی نیست تمام مراحل برنامه نویسی قابل دیدن باشه که باعث پیچیدگی بشه) و با شی گرایی از شر کد های زائد خلاص میشیم و کد های تمیز تری داریم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.