پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

اپلیکیشن پینت مایکروسافت در آپدیت بعدی از ویندوز 10 حذف می شود

۶۸۳ بازديد


آپدیت بعدی ویندوز ۱۰ که با نام نسخه Autumn یا Fall به معنای پاییز از آن یاد می شود قطعا امکانات تازه ای را در خود خواهد داشت و در کنار اینها البته یکی از قدیمی ترین برنامه های خود یعنی Paint را از دست می دهد.

این اپلیکیشن که نخستین بار همراه با Windows 1.0 در سال ۱۹۸۵ میلادی منتشر شد یکی از نخستین ویرایشگرهای گرافیکی است که در اختیار کاربران قرار گرفت و به بخشی کلیدی و اصلی در محیط ویندوز بدل گردید.

 

البته استفاده از واژه «منسوخ» در خبر مایکروسافت بسیاری از کاربران و حتی منابع خبری را به اشتباه انداخت و این تصور را به وجود آورد که دیگر اثری از این برنامه محبوب نخواهیم دید. به دنبال این موضوع، موجی از اعتراض در شبکه های اجتماعی به وجود آمد و نهایتاً «مگان ساندرز» مدیر بخش سه بعدی مایکروسافت مجبور به شفاف سازی شد.

به گفته ساندرز، MS Paint به طور کامل از بین نمی رود و فقط به صورت پیش فرض در ویندوز 10 حضور نخواهد داشت. در عین حال، قابلیت های اساسی این برنامه به نرم افزار Paint 3D اضافه شده و خود برنامه اصلی در ویندوز استور به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

گفتنیست مایکروسافت در به روز رسانی Creators update ویندوز ۱۰ که در ماه آوریل عرضه کرد نسخه جدیدی از این ویرایشگر را تحت عنوان Paint 3D معرفی نمود که در کنار نسخه قبلی نصب می گردد و دربرگیرنده ابزارهایی برای ساخت تصاویر سه بعدی و همچنین برخی ویرایشگرهای دو بعدی است.

در کنار MS Paint، برنامه هایی نظیر Outlook Express، اپ Reader و Reading list هم در نسخه پاییز creators update یا حذف می شوند یا اینکه به روز رسانی نخواهند شد.

لازم به ذکر است هنوز نمی دانیم مایکروسافت دقیقا چه زمانی این اپلیکیشن را از ویندوز حذف کرده و به استور اضافه می کند، اما احتمالاً با ارائه آپدیت پاییزه مایکروسافت تکلیف همه چیز مشخص خواهد شد.

اجرای برنامه هنگام بالا آمدن ویندوز 10

با استفاده از ابزاری مانند CCleaner نیز می توانید همین کار را انجام دهید. البته این ابزار کارهای دیگری نیز انجام می دهد، از جمله پاکسازی رجیستری، پاک کردن داده های مرور و حذف کوکی ها.

روش اول:مدیریت برنامه های راه اندازی در ویندوز 10

می توانید برنامه های راه اندازی را در Task Manager تغییر دهید. برای این کار، همزمان Ctrl + Shift + Esc را فشار دهید. یا ، روی نوار وظیفه در پایین دسک تاپ کلیک راست کرده و از منوی ظاهر شده Task Manager را انتخاب کنید.

روش دیگر -در ویندوز 10- کلیک راست روی نماد Start Menu و انتخاب Task Manager است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.