سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

سونی CAS-1؛ سیستم صوتی زیبای‌ دسکتاپ با رزولوشن بالای صدا

۷۲۰ بازديد

بهره‌مندی از سیستم‌های صوتی دسکتاپ به لطف افزایش استفاده از لپ‌تاپ‌ها ‌ به عنوان منبع موسیقی و تا حدی وجود بازار هدفون‌های کیفیت بالا (یا اصطلاحا high-end )، در حال افزایش است. سیستم صوتی جدید و جمع و جور Hi-Fi (تعریفی در مورد کیفیت بالای صدا با کم‌ترین مقدار نویز و پاسخ فرکانسی دقیق) سونی تحت عنوان CAS-1، استفاده‌ی ترکیبی از هر دو مورد را ممکن می‌کند. این سیستم صوتی در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ رونمایی شد.

کل این سیستم شامل یک واحد اصلی باریک و عمودی برای کنترل صدا و برقراری اتصال با سایر دستگاه‌ها، همراه با یک جفت اسپیکر زیبا است. در داخل واحد اصلی ۲ عدد آمپلی‌فایر جاسازی شده است؛ یکی از آن‌ها برای اسپیکرها و دیگری برای خروجی هدفون عمل تقویت صدا را انجام می‌دهد.

سیستم صوتی یاد شده، دارای قابلیت پشتیبانی از پخش صدای با رزولوشن بالا تا ۲۴ بیت بر ۱۹۲ کیلوهرتز بوده و از دو ورودی یواس‌بی (USB-A و USB-B) بهره می‌برد. همچنین قادر به اتصال بی‌سیم ازطریق بلوتوث به گوشی‌های هوشمند، تبلت و رایانه‌های شخصی است. این سیستم صوتی از اتصال NFC هم پشتیبانی می‌کند.

Sony CAS 1

سیستم صوتی CAS-1 از کدک صوتی LDAC با کیفیت استفاده می‌کند، که بسیار کارآمدتر از استریم بلوتوثی استاندارد است. همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار گوشی هوشمند و تبلت SongPal سونی به این سیستم متصل شده و آن را کنترل کنند. صدای با رزولوشن بالا، از فرمت‌های DSD، PCM، به اضافه‌ی AIFF، FLAC و WAV پشتیبانی می‌کند.

آمپلی‌فایر مورد استفاده برای اسپیکر‌های سیستم صوتی CAS-1، مدل S-Master HX amp است؛ درحالی که آمپلی‌فایر مورد استفاده برای خروجی هدفون، مشابه آمپلی‌فایر استفاده شده در سیستم استریم موسیقی HAP-Z1ES و دیگر اسپیکرهای های-فای سونی است.

سیستم صوتی یاد شده، دارای کنترل حجم صدای اختصاصی و جابه‌جایی بین دو حالت بالا و پایین (hi و low) اِمپدانس است. اسپیکرهای این سیستم صوتی دارای توییترهای ۱۴ میلی‌متری و ووفر ۶.۲ سانتی‌متری بوده و دارای محفظه‌ای از نوع Ported (محفظه‌ی باز دارای خروجی هوا) است.

علت مشکل صفحه سیاه چیست؟

دلیل مشکل صفحه سیاه می تواند هر چیزی باشد! ویندوز یا درایور خراب یا مشکلات سخت افزاری، تشخیص دلیل سیاه شدن صفحه همیشه آسان نیست. در این مقاله، علل مختلف را بررسی کرده و شما را با نحوه برطرف کردن مشکل آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه مطالعه می کنید:

  • علت مشکل صفحه سیاه چیست؟
  • راه حل های مشکل صفحه سیاه – قبل از ورود به سیستم!
  • راه حل های مشکل صفحه سیاه – پس از ورود به سیستم!
  • حل مشکل با نرم افزار بهینه سازی ویندوز AVG TuneUp
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.