سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

هشدار FBI، CIA و سازمان ملی امنیت آمریکا: از موبایل های هوآوی استفاده نکنید

۸۸۸ بازديد


روسای شش سازمان جاسوسی و اطلاعاتی مهم در آمریکا به تازگی نسبت به استفاده از محصولات و خدمات شرکت های چینی هوآوی و ZTE به شهروندان خود هشدار داده اند.

این گروه که شامل نمایندگانی از FBI، CIA و سازمان ملی امنیت آمریکا می گردد در جریان یکی از جلسات سنای آمریکا این هشدار را مطرح کردند.

Chris Wray رئیس پلیس فدرال آمریکا در صحبت های خود طی این جلسه اظهار داشت:

ما به شدت نگران هستیم شرکت های دولتی خارجی در شبکه های مخابراتی کشور به قدرت برسند و این مساله خطراتی را با خود به همراه دارد. در این صورت ظرفیت های لازم برای دستکاری مخرب یا سرقت اطلاعات شهروندان فراهم می شود و چنین شرکت هایی می توانند از این ظرفیت برای جاسوسی خود استفاده نمایند.

البته اشاره کنیم که این هشدارها ابدا تازگی ندارند. کمیته اطلاعاتی آمریکا مدت هاست که نگران حضور هوآوی (که توسط یکی از مهندسان سابق ارتش آزادی بخش خلق چین تاسیس شده و آمریکا آن را بازوی دولت چین می داند) در خاک این کشور هستند.

 

همین نگرانی ها در نهایت به ممنوعیت عقد قرارداد نهادهای دولتی آمریکا با هوآوی در سال ۲۰۱۴ منجر شد که این مساله موانع بزرگی را بر سر راه حضور هوآوی در بازار محصولات مصرفی آمریکا به وجود آورده است.

البته باید اشاره کنیم که این کمپانی چینی در ابتدای امر به عنوان یک شرکت مخابراتی شروع به کار کرد و ضمن تولید سخت افزار برای زیرساخت های ارتباطی، تلفن های هوشمند موفقی را هم در سال های اخیر به دست مشتریانش در سراسر دنیا رسانده است. در سپتامبر گذشته این شرکت توانست با پشت سر گذاشتن اپل جایگاه دوم جهانی برای تولید اسمارت فون را به خود اختصاص دهد و پس سامسونگ قرار بگیرد.

ماه گذشته هوآوی در نظر داشت جدیدترین پرچمدار خود به نام میت ۱۰ پرو را از طریق یکی از اپراتورهای امریکایی به بازار این کشور عرضه نماید اما در واپسین دقایق AT&T به خاطر فشارهای سیاسی قراردادش را فسخ کرد. ریچارد یو مدیرعامل هوآوی هم در سخنرانی خود پیرامون این اتفاق آن را شکستی بزرگ برای شرکت متبوعش و شکستی بزرگ تر برای مصرف کنندگان آمریکایی خواند.

در واکنش به اظهارات اخیر سران سازمان های امنیتی آمریکا نیز هوآوی بیانیه ای با مضمون صادر کرده:

هواوی از فعالیت های دولت آمریکا که ظاهرا با هدف منع فعالیت آن در خاک این کشور رخ می دهند آگاه است. هوآوی مورد اعتماد مشتریانش در ۱۷۰ کشور دنیاست و خطراتی که ممکن است برای کاربرانش داشته باشد از فروشنده های حوزه ICT بیشتر نیست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.