پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

TCL تلویزیون آخرین مدلی با HDR دالبی ویژن عرضه می‌کند

۷۹۶ بازديد
TCL تلویزیون آخرین مدلی با HDR دالبی ویژن عرضه می‌کند

شما تا به حال نام تجاری TCL را برای تلویزیون‌های ارزان قیمت شنیده‌اید (مانند تلویزیون Roku) اما با عرضه سری‌های X1، این کمپانی چینی سازنده تلویزیون ارائه محصولاتی کاملا متفاوت را دنبال می‌کند.

به گزارش کلیک، هنگامی که این تلویزیون در نیمه دوم سال 2016 در ایالات متحده عرضه شود (با قیمتی نامعلوم اما احتمالا بسیار گزاف)، TCL X1 در بالاترین رده فروش تلویزیون‌های مدل بالا قرار خواهد گرفت. تاکنون تنها یک نمونه 65 اینچی توسط این شرکت از این مجموعه معرفی شده است.

مهم‌تر از همه اینکه این تلویزیون جزء معدود تلویزیون‌هایی است که اعلام شده با مشارکت شرکت دالبی از سیستم دالبی ویژن برخوردار شده است. اولین تلویزیون از این مجموعه، تلویزیون‌های Vizio بودند که توسط برند شناخته شده‌ای به همین نام تولید می شدند.

 

نسخه 65 اینچی Vizio با قیمت 6 هزار دلاری خود، تبدیل به یکی از گران قیمت ترین تلویزیون‌های 65 اینچی در بازار شده است.

تاکنون در نمایشگاه CES، ال‌جی نیز از تلویزیون‌های OLED مدل 2016 خود که دارای ویژگی دالبی ویژن هستند، رونمایی کرده است.

HDR کیفیت تصویر بهبود یافته‌تر از جمله رنگ‌های واقعی‌تر، برجستگی‌های روشن‌تر و دیگر پیشرفت‌ها را در برابر وضوح 4K معمولی، وعده می‌دهد. اما تنها عبارت مختصری که در توصیف HDR می‌توانم بگویم این است که “به جای پیکسل‌های بیشتر از پیکسل‌های بهتری استفاده می‌کند!”

دالبی ادعا می‌کند که این نسخه از HDR، بهترین در نوع خود است و تنها شمار اندکی از فیلم‌ها از این قابلیت بهره‌مند شده‌اند مانند فیلم‌های “The Lego Movie”، “Edge of Tomorrow” و “Man of Steel”.

نت‌فلیکس هم به زودی چند عنوان فیلم با این قابلیت، عرضه خواهد کرد. TCL هنوز به روشنی اعلام نکرده است که آیا مدل X1 در زمان عرضه از نت فلیکس پشتیبانی می‌کند یا خیر، اما وب سایت ها خبر از آن داده اند که “TCL و Dolby Vision در حال همکاری با ارائه دهندگان عمده سرویس استریمینگ برای ارائه تلویزیون‌هایی جدید با دسترسی مستقیم به آخرین محتوای پریمیوم HDR از استودیوهای پیشرفته هستند.”

همانند سری‌های مرجع و همچنین مدل های UNJS9500 سامسونگ، مدل X1 یک تلویزیون LCD با ویژگی تمام آرایه کاهنده محلی و شمار زیادی از مشخصات دیگر است.

مشخصات سخت افزاری

-اندازه 65 اینچی

-تمام آرایه کاهنده محلی با 288 زون

-اوج درخشندگی 1000 نیتی

-نقاط کوانتومی

-پوشش 100 درصدی از فضای رنگی DCI/P3

-صفحه نمایش منحنی

تمام این ویژگی‌ها، این تلویزیون را در جایگاهی بالاتر از LED و LCD ها از نظر کیفیت تصویر قرار می‌دهد؛ البته روی کاغذ. اما برای اینکه ببینیم در زندگی واقعی چه عملکردی دارد، باید تا زمان عرضه آن صبر کنیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.