چهارشنبه ۰۸ فروردین ۰۳

نرم افزار Knox سامسونگ معرفی شد: محیطی امن برای جدا سازی اطلاعات کاری از شخصی کاربر

۶۶۳ بازديد
نرم افزار Knox سامسونگ معرفی شد: محیطی امن برای جدا سازی اطلاعات کاری از شخصی کاربر

ایده جدا سازی ایمیل‌های کاری از ایمیل‌های شخصی و حفظ اطلاعات کاری در محیطی امن، از مدت‌ها پیش وجود داشته و یکی از دلایل محبوبیت برخی از تلفن‌های هوشمند بازار مانند بلک‌بری نیز همین مورد بوده است. حالسامسونگ در کنگره جهانی موبایل بارسلونا از نرم افزار Knox پرده برداری نموده که با همین هدف ساخته شده و کمپانی‌ها می‌توانند آن را بر روی تلفن گلکسی کارمندان خود نصب کرده و فضای شخصی و کاری آن‌ها را در تلفن‌شان جدا کنند.

ایده پشت Knox جدید نیست، ال جی نیز پیش از این بوت دو گانه اندروید را برای کاربران تجاری خود در سال 2010 معرفی کرد که تلفن را در دو حالت شخصی و کاری بوت می‌کرد. اما Knox کمی کار را راحت‌تر کرده است. با نصب و پیکربندی این نرم افزار، یک آیکان در گوشه پایین صفحه اضافه می‌شود که به کاربر اجازه می‌دهد بین محیط شخصی یا کاری سویچ کند، دو محیط کاملا مجزا که به اطلاعات یکدیگر دسترسی ندارند.

فضای ذخیره سازی اطلاعات، نرم افزارهای نصب شده، رمزهای عبور و غیره برای هر کدام از دو محیط شخصی و کاری مستقل هستند.

همانطور که انتظار می‌رود کاربر برای سویچ کردن بین دو محیط باید رمز عبور مربوط به هر کدام را وارد کند. جالب است بدانید که رمز عبور مربوط به محیط کاری توسط مدیران شبکه شرکت‌ قابل کنترل است. سامسونگ در کنگره جهانی موبایل بارسلونا نرم افزار Knox را بر روی تلفن گلکسی اس 3 خود به نمایش گذاشته و افرادی که شانس کار کردن با این نرم افزار را داشته‌اند، اجرای آن را روان و سویچ کردن بین دو محیط را بدون تاخیر گزارش کرده‌اند.

سامسونگ طی ماه‌های اخیر تلاش بسیار نموده تا کاربران اداری و شرکتی را نیز به سمت محصولات سری گلکسی خود جلب کند و نرم افزار Knox  بخشی از تلاش سامسونگ در این راستا است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.