پنجشنبه ۰۲ فروردین ۰۳

با بهترین نرم افزارهای شخصی سازی ویندوز 10 آشنا شوید

۶۹۱ بازديد

برای بیشتر کاربران ظاهر یکسان نسخه های مختلف ویندوز به اندازه کافی خوب نیست. این سیستم عامل نیز همچون سیستم عامل های همراه مانند اندروید و iOS ممکن است پس از مدتی یکنواخت شده و به تغییر ظاهری نیاز داشته باشد. این جا هستیم تا بهترین نرم افزارهای شخصی سازی ویندوز 10 را برای شما معرفی کنیم، پس تا پایان با ما همراه باشید.

1. CustomizerGod

CustomizerGod یکی از برنامه های خوب شخصی سازی ویندوز به شمار می رود و عمدتاً روی آیکون های این سیستم عامل تمرکز دارد. CustomizerGod آیکون های درایو، پوسته، باتری، ناوبری و... را پوشش می دهد و می تواند شکل زیبایی به آن ها ببخشید.

همچنین با استفاده از این برنامه قادر هستید صفحات مختلف همچون آنچه که به هنگام روشن و خاموش شدن دستگاه می بینید را دگرگون سازید.

 

البته ممکن است کمی در خصوص این ابزار نگران باشید؛ در رابطه با این موضوع باید بگوییم CustomizerGod دارای یک ابزار پشتیبان گیری نیز هست که با استفاده از آن قادر هستید پیش از اعمال تغییرات از سیستم خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید.

2. TweakNow PowerPack

همانطور که از نام TweakNow بر میاید این ابزار به گونه ای طراحی شده است تا به کاربر کمک کند نحوه کارکرد سیستم خود را دگرگون سازد. هدف این نرم افزار تنظیم دقیق جزئیات ویندوز 10 است.

لازم به ذکر است که اپلیکیشن فوق برای دستیابی به این هدف همراه با چند ابزار کاربردی به بازار عرضه شده.

 

در ادامه می توانید ابزاری که به هنگام دانلود این نرم افزار دریافت می کنید را مشاهده نمایید:

  • یک پاک کننده رجیستری برای حذف ورودی های قدیمی و خراب (به هنگام استفاده از این ابزار احتیاط کنید)
  • منویی که بیش از 100 تنظیم پنهان ویندوز را به کاربر نشان می دهد
  • یک Startup Manager
  • پشتیبانی از 4 دسکتاپ مجازی که هر کدام می توانند با توجه به پروژه و خلق و خوی شما شخصی سازی شوند
  • تجزیه و تحلیل عمیق اجزای سیستم همچون پردازنده، رم و کارت گرافیک
  • یک Track Cleaner که اطلاعات ردیابی شده باقی مانده از اپلیکیشن های قدیمی و پاک شده را حذف می کند

3. Winaero Tweaker

وبسایت Winaero به منظور ارائه تعداد زیادی اپلیکیشن کوچک، مفید و مستقل به شهرت رسیده است. ابزار جدید Winaero Tweaker قادر است تمامی این اپلیکیشن های مفید را یک جا به کاربران ارائه دهد.

ذکر کامل فهرست ویژگی های این ابزار متأسفانه در این مطلب امکان پذیر نیست، اما با این حال در ادامه به مرور برخی از آن ها می پردازیم:

  • جلوگیری از اضافه شدن خودکار پسوند Shortcut به پایان میانبرهای ایجاد شده توسط شما
  • اضافه شدن 8 رنگ سفارشی جدید به مسیر Settings > Personalization > Color menu
  • تغییر دادن اندازه نوارهای پیمایش
  • غیر فعال کردن گزینه Pin to Start در منوی راست کلیک
  • اضافه کردن رمزنگاری فایل ها به منوی راست کلیک
  • ویرایش اندازه حاشیه پنجره ها، نوار عناوین و منوها
 

برنامه فوق در حال حاضر رایگان است، اما با این حال توسعه دهنده اعلام کرده که ممکن است در آینده ای نزدیک نیاز به شارژ حساب کاربری خود برای استفاده از این اپلیکیشن داشته باشید.

4. Ultimate Windows Tweaker 4

با توجه به اندازه کوچک این نرم افزار (تنها 495 کیلوبایت) حجم کارهایی که با آن می توانید انجام دهید بسیار قابل توجه است. Ultimate Windows Tweake ضمن ارائه بیش از 200 ترفند منحصر به فرد به کاربران، قادر است از عملکرد دستگاه گرفته تا امنیت سیستم شما را تحت پوشش قرار دهد.

 

به عنوان مثال کاربران می توانند دسترسی به برخی گزینه ها را در کنترل پنل محدود کرده، سیستم تله متری را غیر فعال نمایند، اپلیکیشن های دانلود شده از ویندوز استور را به منوی زمینه اضافه کنند، تنظیمات حساب کاربری کاربر را تغییر دهند و نحوه رفتار فایل اکسپلورر را دگرگون سازند.

گاهی اوقات ممکن است این تغییرات اشتباه باشند و سبب برهم خوردن تنظیمات دستگاه شما شوند؛ بنابراین قبل از اعمال تغییرات بهتر است یک ری استور پوینت از سیستم خود تهیه نمایید.

5. TileCreator

یکی از انتقادهایی که اغلب نسبت به ویندوز 10 مطرح می شود عدم توانایی آن در تغییر ظاهر بصری کاشی ها در منوی شروع است. راه حل این مشکل در ویندوز 8 استفاده از اپلیکیشن فوق العاده OblyTile بود. متأسفانه این ابزار از آخرین نسخه ویندوز پشتیبانی نمی کند.

 

در رابطه با همین موضوع خوشبختانه TileCreator جزو برنامه هایی است که به منظور انجام این کار در ویندوز 10 توسعه داده شده است. این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد تصویر، متن و رنگ پس زمینه را سفارشی سازی نمایید. برای استفاده از این نرم افزار به اپلیکیشن ویندوز استور و یک پراکسی جداگانه نیاز خواهید داشت.

6. Taskbar Tweaker

نوار وظیفه یا همان تسکبار یکی از مهم ترین بخش های ویندوز 10 است که هر روزه با آن سر و کار داریم. اگر این قسمت به درستی تنظیم شده باشد، به راحتی می توانید از آن برای پیش بردن تمام کارهای خود استفاده کنید.

با این حال گزینه های ارائه شده توسط مایکروسافت کمی محدود به نظر می رسد. اگر می خواهید تغییرات کامل تری را روی این بخش اعمال نمایید پس استفاده از Taskbar Tweaker را به شما توصیه می کنیم.

 

این ابزار اخیراً به روز رسانی شده و از سرویس ویندوز 10 نیز پشتیبانی می کند.

7. Folder Marker

Folder Marker یکی از بهترین نرم افزارها در شخصی سازی ویندوز به شمار می رود. با استفاده از این ابزار می توانید به سادگی هرچه تمام تر و با یک راست کلیک ساده کد رنگ پوشه خود را تغییر دهید.

اما امکانات این برنامه به همین جا ختم نمی شوند. کاربران قادر هستند پوشه ها را به عنوان اولویت بالا، اولویت پایین، کامل، مهم، خصوصی و...تنظیم نمایید. اگر در پروژه های بزرگ با تعداد زیادی فایل و پوشه سر و کار دارید، استفاده از این ابزار می تواند بسیار به کارتان بیاید.

 

نسخه قابل پرداخت Folder Marker نیز ویژگی های بیشتری را به این نرم افزار اضافه و استفاده از آن را ساده تر می کند.

شما از چه ابزاری برای شخصی سازی ویندوز استفاده می کنید؟

ویندوز 10 نیز همانند نسخه های پیشین قابل شخصی سازی و تغییر است. ابزار زیادی برای دگرگون کردن ظاهر ویندوز و ایجاد تغییر در بخش بخش آن وجود دارد. شما از چه ابزاری برای شخصی سازی ویندوز استفاده می کنید؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر کاربران دیجیاتو به اشتراک بگذارید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.