چهارشنبه ۰۸ فروردین ۰۳

اپل صدها هزار اپلیکیشن را از اپ استور حذف کرد

۶۵۷ بازديد
اپل صدها هزار اپلیکیشن را از اپ استور حذف کرد


مدت‌ها پیش شرکت اپل اعلام کرد که قصد دارد در فصل بهار، پروژه‌ی پاک‌سازی اپ استور از اپلیکیشن‌هایی که استاندارد کیفیت این فروشگاه را ندارند، آغاز کند. بر اساس گزارش وب‌سایت TechCrunch، این فرآیند در حال انجام است و امسال اپل تلاش بیشتری برای افزایش کیفیت اپ استور کرده است.

بر اساس این گزارش، تمام اپلیکیشن‌هایی که صرفا جهت تبلیغات ساخته شده یا کاملا مشابه یک اپلیکیشن خاص باشند، حذف می‌شود. ظاهرا امسال اپل با جدیت بیشتری به این موضوع پرداخته است و تمام اپلیکیشن‌هایی که این قانون را نقض کرده باشند، حذف کرده است. برای مثال، هزاران بازی کپی شده از فلپی برد (Flappy Bird) در اپ استور وجود دارد.

اما مشکل بزرگ‌تر از چند کپی فلپی برد است؛ بر اساس گزارش منتشرشده، برخی از اپلیکیشن‌ها، سرویس پخش موسیقی غیر قانونی در اختیار کاربر قرار می‌دهند و با توجه به تعداد زیاد اپلیکیشن‌ها، مدتی طول می‌کشد تا این برنامه‌ها شناسایی و حذف شود؛ در این مدت، سازندگان این سرویس‌های غیر قانونی، درآمد زیادی از طریق اپلیکیشن خود به دست می‌آورند.

 

اپ استور

بااین‌وجود، اپل توانسته است تا به امروز صدها هزار اپلیکیشن را از اپ استور حذف کند. این تعداد شامل برنامه‌های کپی، اسپم، برنامه‌هایی که ۶۴ بیتی نیستند و اپلیکیشن‌هایی که هرگز دانلود نشده‌اند، می‌شود. پاییز سال گذشته، ۵۰ هزار اپلیکیشنی که هیچ‌کس از آن‌ها استفاده نمی‌کرد، از اپ استور حذف شد؛ اما امسال توجه اپل بیشتر به برنامه‌های کپی‌شده و تبلیغاتی معطوف است. این روند قرار است تا پایان سال جاری میلادی به اتمام برسد. نظر شما در این مورد چیست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.