سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

راز موفقیت اپلیکیشن ۴۲۵ میلیون دلاری ترلو چیست؟

۷۴۰ بازديد
trello

خبر بسیار شگفت انگیز و کوتاه بود، شرکت اطلسین، برنامه مدیریت پروژه مبتنی بر وب ترلو را با قیمت ۴۲۵ میلیون دلار خریداری کرد. این مبلغ هنگفت در برابر برنامه ای پرداخت شده است که به قول یکی از بنینانگذاران این شرکت، یک برنامه ساده آنلاین است. ولی داستان ترلو چیست؟

 

چرا باید ترلو (Trello) که تنها به عنوان یک برنامه زمان‌بندی انجام کارهای شخصی است،  ۴۲۵ میلیون دلار ارزش داشته باشد؟ این خرید مبالغه آمیز درحالی صورت گرفته است که مایک کانون بروکس (یکی از بنیانگذاران شرکت اطلسین)، از ترلو به عنوان یک برنامه ساده آنلاین یاد می‌کند. اما  موضوع مهم در اینجا است که ساده بودن لزوماً به معنای ارزان بودن نیست.شرکت وی به تازگی موافقت کرده است تا برنامه مدیریت پروژه مبتنی بر وب ترلو را با بهای ۴۲۵ میلیون دلار خریداری نماید؛ هرچند که ممکن است این مبلغ عجیب به نظر برسد

 

ابتدا بیاییم نگاهی به برنامه ی مدیریت پروژه ترلو بیندازیم و اینکه این برنامه قادر به انجام چه کارهایی است؟ کسانی که در کار مدیریت پروژه‌ها به خصوص اگر به صورت گروهی انجام شوند کار بسیار دشواری است. این‌که بتوانید کارها را بین اعضای گروه هماهنگ کنید و طبق یک برنامه‌ی معین پیش بروید خودش می‌تواند تبدیل به یک مشکل بزرگ شود. بدون وجود چنین مدیریتی ممکن است، ناهماهنگی‌هایی به وجود بیاید که در نهایت از کیفیت نتایج کاری بکاهد. به همین دلیل است که نرم‌افزارها و سرویس‌هایی برای مدیریت پروژه به وجود آمدند تا مشکلاتی از این دست را حل کنند و کار را برای گروه‌ها ساده‌تر کنند. یکی از همین سرویس‌ها Trello نام دارد.ترلو یک نرم افزار تحت وب است که البته قابلیت نصب روی موبایل و تبلت را دارا بوده و به کمک آن می‌توانید هر چیزی را که بخواهید به سادگی مدیریت کنید.

شایان ذکر است که  شرکت اطلسین (Atlassian) بیشتر به خاطر ایجاد نرم‌افزارهایی که به کدنویسان در ایجاد سایر نرم‌افزارها کمک می‌کنند، شهرت دارد، از جمله برنامه مدیریت محصول خودش که جیرا (Jira) نام دارد.

اما جذابیت ترلو در حال و هوایی است که به کاربر می دهد، این برنامه کاربر پسند است و فضایی همچون اینستاگرام یا پینترست برای اطلسین به ارمغان می‌آورد. در واقع ترلو نرم‌افزاری است که کارکنان سازمان‌ها آن را دوست دارند و نه از سر اجبار بلکه تمایل خودشان از آن استفاده می‌کنند .

و این در حالی است که ملیسا اینسرا (تحلیلگر مؤسسه پژوهشی ۴۵۱)، اذعان می کند که رقم ۴۲۵ میلیون دلار برای خریدن شرکتی چنین کوچک، کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد. اما وی انتظار دارد ارزش بازار نرم‌افزارهای ارتباطات و مشارکت‌های تجاری از ۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ برسد.

بنابر اظهارات شرکت اطلسین، برنامه ترلو اکنون توسط بیش از ۱۹ میلیون نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی که در ماه اوت سال ۲۰۱۴، این رقم تنها ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بود.در اینجا باید بگوییم که  بنابر رده‌بندی سایت project-management.zone، ترلو در میان ابزارهای محبوب در زمینه مدیریت پروژه، در جایگاه چهارم قرار دارد.این برنامه در سال ۲۰۱۶ در میان برنامه‌هایی که سایت فوق مورد ردیابی قرار داده بود، بیشترین رشد را داشت.

گفتنی است که مشهورترین محصول اطلسین، یعنی جیرا نیز در رتبه سوم این سایت قرار دارد و از لحاظ رشد، در سال ۲۰۱۶ دومین جایگاه را از آن خود کرده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.