سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

مقایسه برترین گوشی‌های میان رده – تابستان ۹۶

۹۳۷ بازديد
تابستان فصل مناسبی برای خرید گوشی موبایل محسوب می‌شود. اکثر شرکت‌های تولیدکننده، مدل‌های جدید خود را معرفی کرده‌اند و چند ماهی هم از حضور آن‌ها در بازار می‌گذرد؛ بنابراین افت قیمت کافی داشته و به ثبات قیمت رسیده‌اند. مثل خرید هر کالای دیگری، مهم‌ترین شاخص خرید یک گوشی جدید، قیمت آن است. قشر مرفه جامعه که بدون تردید به سراغ مدل‌های پرچم‌دار می‌روند. انتخاب‌های این افراد به مدل‌های کمی محدود است و هنگام خرید یک گوشی جدید، بیشتر از هر چیز دیگری به سلیقه‌ی خود اهمیت می‌دهند؛ اما این افراد تنها بخش کمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و غالب کاربران به سراغ گوشی‌های میان‌رده می‌روند. مبحث تنوع در مورد گوشی‌های میان‌رده، چند برابر گوشی‌های پرچم‌دار است؛ بنابراین پیدا کردن برترین مدل با توجه به بودجه و نیازتان، کار راحتی نخواهد بود.

به همین دلیل قصد داریم در این مقاله، به مقایسه‌ی برترین گوشی‌های میان‌رده‌ی موجود در بازار ایران بپردازیم.

گوشی‌های میان‌رده‌ی حال حاضر به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته‌ی اول آن‌هایی هستند که در سال جاری با امکانات و قابلیت‌های میان‌رده ساخته شده‌اند و دسته‌ی دوم، مدل‌های بالارده‌ی سال قبل هستند که افت قیمت زیادی داشته‌اند و امسال به‌عنوان مدل‌های میان‌رده شناخته می‌شوند. هر دو دسته، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. پرچم‌داران قدیمی، معمولا از لحاظ فنی بهتر هستند؛ ولی میان‌رده‌های جدید، نرم‌افزار جدیدتری دارند و ممکن است قابلیت‌های جذاب‌تری هم ارائه دهند؛ بنابراین انتخاب مناسب‌ترین مدل به نیازها و نوع مصرف‌ شما بازمی‌گردد.

گوشی‌های این مقایسه، بازه‌ی قیمتی بین ۱,۱۰۰,۰۰۰ تا ۱,۶۰۰,۰۰۰ تومان دارند. نمونه‌های برگزیده‌شده به شرح زیر هستند:

۱. هواوی نوا ۲ پلاس / Huawei Nova 2 Plus

نوا ۲ پلاس یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده‌ی هواوی محسوب می‌شود که توانسته است توجه زیادی به خود جلب کند. هوای با تولید نوا ۲ پلاس، اکثر امکانات و قابلیت‌های گوشی‌های بالارده و پرچم‌دار را وارد بازار گوشی‌های میان‌رده کرد. این گوشی از سیستم دوربین دوگانه استفاده می‌کند که قابلیت‌هایی مثل زوم اپتیکال، عکاسی پرتره و تغییر فوکوس پس از ثبت تصویر را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ قابلیت‌هایی که پیش از این تنها در گوشی‌های پرچم‌دار و بالارده دیده می‌شد. علاوه بر این، نوا ۲ پلاس یک دوربین سلفی توانمند با حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی هم دارد.

مقایسه برترین گوشی‌های میان رده

بدنه‌ای این گوشی، تمام فلزی است و اگر به دنیای موسیقی علاقه‌مند باشید، به لطف وجود تراشه‌ی HiFi، از کیفیت صدای آن لذت خواهید برد؛ البته نوا ۲ پلاس نمی‌تواند با دقت 4K فیلم‌برداری کند و نمایشگر آن هم جزو بهترین‌های بازار نیست.

۲. سامسونگ گلکسی ای ۵ مدل ۲۰۱۷ / Samsung Galaxy A5 2017

از میان تمام سری‌های میان‌رده در گوشی‌های سامسونگ - که تعدادشان هم کم نیست - سری A، برترین‌ آن‌ها محسوب می‌شود. بارزترین مشخصه‌ی این گوشی، طراحی زیبا و بدنه‌ی تمام فلزی آن است که استاندارد مقاومت در مقابل نفوذ مایعات و گردوغبار هم دارد. البته باید با استعداد زیاد این بدنه، برای نشان دادن اثر انگشت و چربی دست کنار بیایید.

مقایسه برترین گوشی‌های میان رده

گلکسی ای ۵، جزو معدود گوشی‌های میان‌رده است که از نمایشگر باکیفیت و کم‌مصرف سوپر امولد استفاده می‌کند.

۳. سامسونگ گلکسی ای ۷ مدل ۲۰۱۷ / Samsung Galaxy A7 2017

گلکسی ای ۷، نمونه‌ی پیشرفته‌ی ای ۵ است که در مقایسه با آن، نمایشگر بزرگ‌تر و باتری قدرتمندتری دارد. این مدل، گران‌ترین گوشی در فهرست انتخابی ما محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر به دنبال به‌صرفه‌ترین گوشی میان‌رده باشید، باید ای ۷ را از انتخاب‌های خود حذف کنید.

مقایسه برترین گوشی‌های میان رده

۴. سونی اکسپریا ایکس‌ای ۱ اولترا / Sony Xperia XA1 Ultra

هیچ فهرستی از برترین گوشی‌ها بدون وجود مدلی از شرکت سونی کامل نخواهد بود. میان‌رده‌ی جدید سونی با نام ایکس‌ای ۱ اولترا، نمایشگری ۶ اینچی و عریض دارد، به دوربین‌های ۲۳ و ۱۶ مگاپیکسلی تجهیز شده است و به‌طور پیش‌فرض، از اندروید نسخه‌ی ۷ استفاده می‌کند. اکسپریا ایکس‌ای ۱ اولترا یک گوشی کامل و البته زیبا محسوب می‌شود.

مقایسه برترین گوشی‌های میان رده

در نظر داشته باشید که با قیمت این مدل، می‌توان گوشی اکسپریا زد ۵ پرمیوم هم خریداری کرد که دو سال پیش پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند سونی بود.

۵. اچ‌ام‌دی نوکیا ۶ / HMD Nokia 6

نوکیا به‌تازگی به جمع تولیدکنندگان گوشی‌ موبایل بازگشته است. بعد از نوکیا ۸ که حکم پرچم‌دار محصولات این شرکت را بازی می‌کند، نوکیا ۶۶ دومین گوشی برتر این شرکت محسوب می‌شود. امضای گوشی‌های نوکیا، بدنه‌های خوش‌ساخت و باکیفیت آن‌ها است و نوکیا ۶ هم از این قاعده پیروی می‌کند.

مقایسه برترین گوشی‌های میان رده

نوکیا ۶ از اندروید با کمترین میزان دستکاری استفاده می‌کند؛ ولی از لحاظ قدرت پردازشی، حرف زیادی در مقایسه با دیگر گوشی‌های این فهرست ندارد.

۶. شیائومی می ۵ اس / Xiaomi Mi 5s

پرچم‌دار محبوب و جذاب سال گذشته‌ی شیائومی را می‌توان در بازار با قیمتی معادل گوشی‌های میان‌رده پیدا کرد. می ۵ اس از تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۱ استفاده می‌کند؛ یعنی همان تراشه‌ای که در جی ۶ ال‌جی به کار رفته است.

شیائومی می ۵ اس

تمام مشخصه‌های یک گوشی هوشمند پرچم‌دار مثل بدنه‌ی تمام فلزی، نمایشگر و دوربین باکیفیت و سخت‌افزار قدرتمند در می ۵ اس وجود دارد. بزرگ‌ترین مشکل این گوشی، کمیاب بودن آن در بازار ایران است.

۷. ال‌جی جی ۵ / LG G5

پرچم‌دار سال گذشته‌ی ال‌جی، با وجود نوآوری‌های فراوان، با استقبال زیادی مواجه نشد. ال‌جی انتظار داشت که جی ۵ با قابلیت اضافه شدن گجت‌های مختلف به‌صورت ماژولار، موفقیت زیادی به‌ دست آورد؛ ولی این‌طور نشد و تمام توجه‌ها به سمت گلکسی اس ۷ معطوف شد. همین موضوع، ال‌جی را مجبور کرد پس از معرفی جی ۶۶، قیمت این گوشی را کم کند. امروزه می‌توان این مدل را با قیمتی معادل یک گوشی میان‌رده تهیه کرد.

ال‌جی جی ۵

به‌جز مبحث ماژولار بودن، جی ۵ هنوز هم گوشی بالارده و توانمندی محسوب می‌شود که از تراشه‌ی قدرتمند و دوربین‌هایی عالی بهره می‌برد.

طراحی و کیفیت ساخت

ظاهر گوشی موضوعی سلیقه‌ای است، ولی نمی‌توان همین حرف را در مورد ارگونومی و کیفیت ساخت هم بیان کرد. مباحثی مثل خوش دست بودن، سایز گوشی، جنس بدنه، مقاومت در برابر مایعات و گردوغبار و حتی میزان لک‌پذیری، می‌تواند تأثیر زیادی در تصمیم خریدتان داشته باشد.

نوا ۲ پلاس کم و بیش از همان سازوکار پرچم‌دار هواوی، یعنی پی ۱۰ استفاده می‌کند. این گوشی بدنه‌ای از جنس آلیاژآلومینیوم و منیزیم دارد که جزو اعلاترین مواد اولیه برای ساخت گوشی‌ هوشمند به حساب می‌آید. این بدنه‌ی فلزی به‌صورت یکپارچه تا جلوی گوشی آمده و به قسمت شیشه‌ای آن متصل شده است. از لحاظ مواد اولیه و کیفیت ساخت، ایرادی نمی‌توان به نوا ۲ پلاس وارد کرد و تفاوت زیادی بین آن با محصولات بالارده وجود ندارد؛ اما در کنار کیفیت ساخت بالا، باید با نبود استانداردهای ضد آب و لک‌پذیری زیاد بدنه کنار بیایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد