پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

تلویزیون 8K شارپ معرفی شد

۷۲۲ بازديد

تلویزیون 8K شارپ معرفی شد
بسیاری از افراد به‌تازگی تلویزیون‌های خود را به مدل‌های 4K ارتقا داده‌اند ولی این موضوع باعث نشده تا شرکت‌های تولیدکننده‌ی تلویزیون نسبت به افزایش کیفیت وضوح تصویر اقدام نکنند. در همین راستا، کمپانی شارپ از جدیدترین تلویزیون خود به نام Aquas 8K رونمایی کرده است. این محصول ۷۰ اینچی بوده و رزولوشن ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل را ارائه می‌دهد؛ وضوحی که ۱۶ برابر بهتر از تلویزیون فول اچ‌دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) قدیمی شما است. شارپ در توصیف این تلویزیون جدید می‌گوید: «نهایت واقعیت، با جزئیاتی که چشم غیر مسلح حتی قادر به تشخیص آن‌ها نیست.» البته به‌نظر نمی‌رسد این توضیحات برای فروش بهتر این محصول چندان مناسب باشد.

به‌یاد داشته باشید که داشتن پیکسل‌های بیشتر در صفحه‌نمایش الزاما باعث نخواهد شد که شما کیفیت خیلی بهتری را تجربه کنید. در واقع اگر از یک پنل 8K به عنوان مانیتور رایانه استفاده کنید، در این شرایط به دلیل نزدیک بودن به نمایشگر، می‌توان تفاوت کیفیت را به‌خوبی درک کرد، اما در حالتی که بخواهید با یک تلویزیون‌ 8K به تماشای فیلم و محتوای مورد نظر خود بپردازید، به دلیل فاصله‌ی بییشتر، احتمالا تفاوت چندانی در جزئیات محتوای در حال پخش احساس نخواهید کرد. درهرحال محتوای اچ‌دی‌آر به طور کلی یک موضوع جداگانه است و خوشبختانه تلویزیون‌ 8K جدید کمپانی شارپ با این فناوری سازگاری دارد. از دیگر قابلیت‌های این تلویزیون می‌توان به پشتیبانی از تکنولوژی دالبی‌ویژن اچ‌دی‌آر و BDA-HDR (برای پخش‌کننده‌های بلوری) اشاره کرد.

یکی از مشکلات در این زمینه، محدود بودن محتوای 8K اچ‌دی‌آر است. البته باید اشاره کنیم که به‌تازگی برخی کمپانی‌ها به تولید محتوای 8K روی آورده‌اند. به‌عنوان مثال می‌توان به NHK ژاپن اشاره کرده که برای اولین‌بار در جهان اقدام به پخش ماهواره‌ای با رزولوشن 8K روی آورده است. شارپ همچنین قصد دارد تا محصولات 8K بیشتری را توسعه دهد تا بدین طریق اکوسیستمی ایجاد کند که شامل دریافت‌کننده‌های محتوا و دوربین‌ها است.

تلویزیون جدید مورد بحث از اواخر سال جاری در چین و ژاپن عرضه خواهد شد. این محصول همچنین در کشور تایوان از فوریه‌ی ۲۰۱۸ در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. افزون بر این، شارپ تلوزیون ۷۰ اینچی 8K خود را به عنوان یک مانیتور 8K (با شناسه‌ی مدل LV-70X500E) در بازار اروپا عرضه خواهد کرد. شایان ذکر است که فروش این مانیتور از ماه مارس آغاز خواهد شد. کمپانی مورد بحث قیمت دقیق تلویزیون و مانیتور 8K جدید خود را اعلام نکرده است، اما یکی از منابع نزدیک به این شرکت در گفتگو با Nikkei Asian Review اعلام کرده که قیمت محصول مورد اشاره از یک میلیون یِن (حدود ۹۰۰۰ دلار) شروع خواهد شد. بد نیست اشاره کنیم که شارپ پیش از این یک تلویزیون ۸۵ اینچی 8K در ژاپن عرضه کرده که قیمت آن بیش از ۱۰۰ هزار دلار است.

تا به‌ این لحظه هیچ جزئیاتی در مورد تاریخ عرضه‌ی تلویزیون جدید 8K شارپ در کشور آمریکا اعلام نشده است. این در حالی است که شرکت مادر شارپ یعنی فاکسکان اعلام کرده که قصد دارد یک کارخانه‌ی ۱۰ میلیارد دلاری تولید ال‌سی‌دی در ایالت ویسکانسین احداث کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.