جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

بخش موبایل شرکت سونی همچنان با زیان مالی مواجه است!

۷۹۶ بازديد
 
  «هیرای» مدیر عامل سونی در نظر داشت این شرکت را در سه حوزه گیمینگ، تصویرسازی و موبایل تقویت کند، ولی در مورد بخش موبایل سونی اقبال چندانی نداشت، چرا که این بخش در سه ماهه گذشته متحمل زیانی به مبلغ ۲۲.۱ میلیون شده است.

 

از زمانی که کاز هیرای (Kaz Hirai) در سمت مدیر عاملی شرکت سونی روی کار آمد، این شرکت کوچک‌تر و هدفمندتر شد و اکنون می‌توان گفت این کمپانی در مسیر صحیح برای ثبت یک سود سالانه بزرگ دیگر در طول چند سال اخیر قرار دارد.

جدیدترین خبر از گزارش مالی این شرکت نشان می‌دهد که سونی ۱۸.۲۵ میلیون دلار دیگر به درآمد خود افزوده و مبلغ سود این شرکت در سه ماهه اخیر به ۱.۱۵ میلیارد دلار رسیده است. طبق معمول، دو بخش از کسب و کارهای سونی در کسب این درآمدها نقش عمده را داشته‌اند؛ پلی‌استیشن و حسگرهای تصویری تلفن‌های هوشمند.

 البته مدیران فعلی این شرکت با اشاره به ضرر ۳۳۱ میلیون دلاری بخش موبایل سونی در همین بازه زمانی در سال گذشته، همچنان می‌توانند امیدوار باشند. علت این زیان را باید در فروش ضعیف دستگاه‌ها و همچنین افزایش قیمت قطعات اولیه جستجو کرد.

اما از طرف دیگر پلی‌استیشن به لطف فروش بازی‌ها و کنسولش همچنان به این روند موفق ادامه می‌دهد. این بخش مبلغ ۴۸۴.۳ میلیون دلار برای سونی عایدی داشته است. حدود ۴.۲ میلیون دستگاه PS4 به فروش رسیده، در نتیجه با توجه به افزایش فروشگاه‌های دیجیتال سونی در خانه کاربران، این شرکت توانسته است بازی‌ها را با قیمت کمتری بفروشد. در عین حال، بخش تلویزیون هم به لطف تاکید سونی بر مدل‌های مقرون به صرفه و پریمیوم رشد داشته است.

دیگر کسب و کار بزرگ سونی بخش نیمه‌رساناهای این شرکت است که برای همه تلفن‌های هوشمند، جریان اصلی حسگر تصویری را می‌سازد. سونی با چشم‌پوشی از کسب و کار تصویرسازی خود روی حسگرهای تصویری تمرکز کرده و به نظر می‌رسد که تصمیم درستی گرفته است. این بخش به تنهایی ۴۳۶.۶ میلیون دلار سودآوری داشته و پیدا است که حضور در قلب اکثر پرچمداران بازار هم پرستیژ خاص خودش را دارد.

علاوه بر این بخش فیلم‌سازی نیز عملکرد خوبی داشته و همکاری با مارول برای تولید مجدد اسپایدرمن ثابت کرد که می‌توان آینده خوبی را برای این کسب و کار متصور بود. شرکت Sony Pictures در این سه ماه، درآمد بسیار خوبی داشته که بخش قابل توجه آن را مدیون موفقیت فیلم اسپایدر-من: بازگشت به خانه است؛ فیلمی که برای سونی ۶۸.۸ میلیون دلار سود به ارمغان آورد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.