پنجشنبه ۰۲ فروردین ۰۳

اسپاتیفای هم اسپیکر هوشمند می سازد

۷۶۰ بازديد

 

حتماً در مورد خانه های هوشمند و برقراری ارتباط با اشیاء مطالبی شنیده اید؛ فناوری های جدیدی که بعضی از کارهای شما را ساده تر می کنند! اما ابزار برقرای ارتباط با اشیاء چیست؟ بدون شک اسپیکر هوشمند پاسخ این سوال است. این ابزار زبان مشترکی بین انسان و اشیا به وجود مى آورد و به نوعى نقش مترجم خانه هاى هوشمند را بازى مى کند.

شاید اپل در بازار اسپیکر هوشمند تازه وارد محسوب شود، ولی یکی از رقبایش در حال تلاش است تا با تولید اسپیکر جدید گوی سبفت را از این شرکت آمریکایی برباید. وب سایت MusicAlly که در حوزه موسیقی فعالیت دارد، فهرست مشاغل مورد نیاز سرویس اسپاتیفای را منتشر کرد که نشان می­ داد اسپاتیفای قصد دارد خدمات استریمینگ (پخش صدا و تصویر بدون نیاز به دانلود) خود را ارتقا دهد تا شرایط برای عرضه محصول جدید این رسانه جاری موسیقی، پادکست و ویدیو در آینده نزدیک فراهم شود.

 در توضیحات عنوان شغلی مدیر عملیاتی آمده است؛ اسپاتیفای به زودی اولین محصولات غیرمجازی خود را عرضه می­‌کند و بخش عملیاتی در زمینه تولید، زنجیره تامین، فروش و بازاریابی فعالیت خواهد داشت.

دو عنوان شغلی دیگر که در این فهرست مطرح شده ­اند، عبارتند از “مدیر ارشد پروژه” و “مدیر پروژه” که با بخش تولید اسپاتیفای در مورد “تجربیات خلاقانه اسپاتیفای به کمک سخت افزار متصل به اینترنت” همکاری می کنند. با اینکه قرار نیست اسپاتیفای در هفته ­های جاری هیچ دستگاهی را رونمایی یا تایید کند، این فهرست گواهی بر ساخت اسپیکر هوشمند اسپاتیفای است.

بر اساس مطلبی که در وب سایت ورج (Verge) منتشر شد، اسپاتیفای در فهرست شغلی قبلی خود بیان کرده که قصد دارد دسته بندی جدیدی ارائه کند که در آن محصولی شبیه به ساعت هوشمند پبل (Pebble Watch)، اسپیکر هوشمند آمازون اکو (Amazon Echo) و عینک آفتابی Snap Spectacles که  قابلیت فیلمبرداری دارد، عرضه می شود.

در این فهرست یک عنوان شغلی دیگر نیز به چشم می خورد که شرح وظیفه آن پیشبرد استراتژی و ارائه خدمات صوتی اسپاتیفای است. بر اساس الزامات این عنوان شغلی، هر نوع سخت افزاری که دیگر توسط شرکت عرضه نمی­­‌شود، از طریق دستورات صوتی قابل کنترل خواهد بود. در صورتی که محصول جدید یک اسپیکر باشد، بهتر است برای ماندن در عرصه رقابت از پشتیبانی صوتی بهره مند شود.

هر چند نام اسپاتیفای در صدر ارائه دهندگان خدمات استریمینگ قرار دارد، اما سرویس پخش موسیقی اپل موزیک (Apple Music) در ماه های اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده است. اسپاتیفای برای حفظ این جایگاه باید راه های تازه ای برای محبوب کردن خدمات خود در بین مردم پیدا کند؛ خواه از طریق ساخت اسپیکر هوشمند، هدفون هوشمند یا هر گجت دیگر.

چنانچه ساخت اسپیکر هوشمند اسپاتیفای صحت داشته باشد، باید انتظار خبرهای خوبی را از این غول استریمینگ بین المللی در آینده نزدیک داشته باشیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.