سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

خبر بد واتس اپ برای طرفداران قدیمی این اپلیکیشن

۷۸۲ بازديد
واتس اپ

واتس اپ که جز یکی از بزرگترین پیام رسان های امروزی محسوب می شود طی اعلام خبری در آخرین لحظات سال ۲۰۱۶ کاربران قدیمی خود را غافلگیر کرد.

 

در آخرین لحظات سال ۲۰۱۶ پیام رسان واتس آپ شروع به اجرای یکی از برنامه های از پیش اعلام شده خود کرد. در واقع این شرکت دیگر از سیستم عامل های قدیمی گوشی های هوشمند پشتیبانی نمی کند. برای مثال، کسانی که از iOS 6 یا پایین تر استفاده می نمایند دیگر نمی توانند از واتس اپ استفاده کنند. هم چنین سیستم عامل ویندوز فون ۷ و دستگاه هایی که از اندروید ۲٫۱ و اندروید ۲٫۲ استفاده می کنند دیگر توسط این پیام رسان که مالک آن فیسبوک است پشتیبانی نمی شوند.

 

البته زیاد جای نگرانی نیست. زیرا در حال حاضر کمتر دستگاهی وجود دارد که از چنین سیستم عامل های قدیمی استفاده می کند. به عنوان مثال iOS 6 آخرین نسخه از سیستم عامل اپل است که بر روی آیفون ۳GS  اجرا می شود. هم چنین اندروید ۲٫۲ آخرین نسخه از سیستم عامل موبایل است که توسط Motorola DROID مورد استفاده قرار گرفت. با این توضیحات کمی به اطراف خود نگاه کنید و ببیند که چند درصد از کاربران هنوز از آیفون ۳GS استفاده می کنند یا چه تعداد افرادی را می شناسید که هنوز گوشی DROID که سال ۲۰۰۹ روانه بازار شد، در دست دارند؟

البته برخی از سیستم عامل هایی که قرار بود تا پایان سال ۲۰۱۶ دیگر توسط واتس اپ پشتیبانی نشوند، یک مهلت چند ماه دریافت کردند. به عنوان مثال گوشی هایی که از بلک بری ۱۰ و BlackBerryOS استفاده می کردند قرار بود دیروز پشتیبانی آن ها کاملا توسط واتس اپ قطع شود. اما حالا این پیام رسان بر روی مدل های مختلف بلک بری که از این دو سیستم عامل استفاده می کنند تا تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ اجرا خواهد شد. هم چنین سیستم عامل های نوکیا S40 و نوکیا سیمبین S60 تا همین تاریخ پشتیبانی خواهند شد.

تغییرات در دنیای فناوری بسیار عجیب و غریب است. زمانی که اپلیکیشن واتس اپ در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد، ۷۰ درصد گوشی های هوشمند موجود در آن دوره زمانی از نرم افزارهای برند نوکیا و بلک بری استفاده می کردند. در حالی که سیستم عامل اندروید و iOS تنها ۲۵ درصد سهم بازار گوشی های هوشمند را در اختیار داشتند. اما امروزه ۹۹٫۵ درصد از دستگاه های هوشمند مجهز به iOS، اندروید و ویندوز هستند.

اپلیکیشن واتس اپ که در اکتبر ۲۰۱۴ به مبلغ ۲۱ بیلیون دلار توسط فیسبوک خریداری شد، دلیل عدم پشتیبانی خود را این گونه بیان می کند. این شرکت می گوید: این سیستم عامل ها قدیمی هستند و قابلیت هایی که ما به آن ها نیاز داریم تا بتوانیم ویژگی های اپلیکیشن واتس اپ را در آینده گسترش دهیم، در آن ها یافت نمی شوند. چنانچه تصمیم جدید این شرکت باعث شده است که شما دیگر نتوانید از این اپلیکیشن استفاده کنید، پیشنهاد این شرکت این است که یک گوشی آیفون یا گوشی اندرویدی یا گوشی ویندوزی جدیدتر خریداری کنید.

متن زیر نقل و قولی است از این شرکت که می گوید:

گرفتن این تصمیم برای ما سخت بود اما می دانیم که تصمیم درستی گرفتیم. زیرا این کار موجب می شود تا مردم بتوانند به طور بهتری با دوستان، افراد خانواده و کسانی که دوستشان دارند از طریق واتس اپ ارتباط برقرار کنند. در صوتی که شما از گوشی استفاده می کنید که مجهز به یکی از این سیستم عامل های قدیمی است ما به شما توصیه می کنیم تا یک گوشی آیفون یا گوشی اندرویدی یا گوشی ویندوزی جدیدتر خریداری کنید تا بتوانید به استفاده از واتس اپ ادامه دهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.