پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

افزایش چشمگیر کیفیت بازی های سیستم عامل اندروید P با پشتیبانی از Vulkan 1.1

۷۶۶ بازديد
سیستم عامل اندروید پی

 نسخه جدیدی از Vulkan به سیستم عامل اندروید پی اضافه خواهد شد و باعث افزایش محسوس و چشمگیر کیفیت بازی های این پلتفرم می شود.

 

API جذاب ولکان که گرافیک بالاتر بازی ها را به دنبال دارد، نقش موثری در جذب کاربران ایفا می کند.سامسونگ با ارائه گلکسی S7، پشتیبانی از ولکان را آغاز و گوگل نیز در سیستم عامل اندروید نوقا، این پلتفرم را با مورد یاد شده سازگار کرد. API ولکان به طراحان اجازه می دهد تا گرافیک بازی ها را تا حد امکان به حالت رئال و طبیعی نزدیک کرده و به این ترتیب، گیم های موبایل وارد دنیایی جدید خواهند شد.

 

اخیرا دموهای جذاب و شگفت انگیزی از بازی های ساخته شده با ولکان در دنیای مجازی منتشر شده و توسعه دهندگان نیز مشغول سر و کله زدن با آن هستند تا بتوانند از حداکثر قدرت Vulkan استفاده کنند. بد نیست بدانید که ولکان در مقایسه با OpenGL، دسترسی مستقیم بیشتری به سخت افزار دستگاه دارد.

همانطور که اشاره شد، پشتیبانی از Vulkan API در سیستم عامل اندروید نوقا آغاز شد و حالا شاهد ارائه نسخه 1.1 آن هستیم که گوگل وعده داده تا سیستم عامل اندروید پی را با آن سازگار کند. متأسفانه کاربران نمی توانند به زودی شاهد این تغییرات باشند، چرا که نسخه جدید ولکان بیشتر خود را به صورت بهبود گرافیکی گیم ها نشان می دهد و توسعه دهندگان وظیفه دارند تا بازی های خود را با آن وفق دهند. به همین دلیل مسلما زمان زیادی نیاز هست تا تأثیرات Vulkan API را در بازی های سیستم عامل اندروید پی شاهد باشیم.

در کنار گرافیک بهتر، رابط تعاملی و سرعت پردازش بازی های ساخته شده با نسخه جدید ولکان نیز بهبود چشمگیری خواهد یافت.

بر اساس اعلام XDA، پشتیبانی از Vulkan 1.1 قرار است در نسخه آزمایشی دوم سیستم عامل اندرویدی پی به این پلتفرم اضافه شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.