جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

سخت افزار دلیل اصلی مشکلات موبایل های سامسونگ است

۶۷۸ بازديد
سخت افزار دلیل اصلی مشکلات موبایل های سامسونگ است

طبق نظر کارشناسان اجرایی سابق سامسونگ، در صورتی که  سامسونگ مشکلات فرهنگ مهندسی خود را حل کند، تلاش برای احیا کردن گوشی هایی که روزی بخش عمده فروش بازار را به خود اختصاص داده بودند، بی نتیجه خواهد ماند.

به گزارش کلیک، آنها بر این عقیده اند که این فرهنگ موجب شده که تلاش های زیاد انجام شده برای ارتقاء سطح نرم افزاری و افزایش خدمات رسانی برای گوشی های هوشمند  بی نتیجه بماند. سال گذشته، بسیاری سرویس های سامسونگ، منحل شد و تنها یکی از آن ها به مرحله اجرایی رسید.
فردی با کارمندان شرکت در ارتباط است در این رابطه اظهار داشت:

“بی اعتمادی به وجود آمده نسبت به مسئولان اجرایی شرکت، بسیار بالاتر از مسائل مربوط به نرم افزار و خدمات جدید شرکت است، اما با تمام این اوصاف شرکت هنوز در جایگاهی است که اعتقاد دارد می داند چگونه محصولات خود را به فروش برساند.

 

در بازار امروزی، فروش گوشی های معمولی روز به روز کمتر می شود؛ در حالی که بازار گوشی های هوشمند به سرعت در حال توسعه است و در واقع سامسونگ بدون پشتوانه اپلیکیشن ها و خدمات متمایز خود، فرق چندانی با دیگر شرکتهای فعال در این حوزه که گوشی های هوشمند را با قیمت های مناسب تری ارائه می دهند ندارد.
با تمام این حرف و حدیث ها، سامسونگ به اجرای خدمات پرداخت سیار، پرداخت سامسونگی و پلتفرم کنترل خانگی اینترنت و سرویس SmartThings اشاره می کند،اگرچه تمامی این موارد را از تجربه های گذشته اش به دست آورده است.


s6reveal

این موارد برای رقابت با دیگران کافی نیست

طبق مصاحبه هایی که با کارمندان سابق و فعلی این کمپانی انجام شده، تصویر  فعالیت های شرکت  مبهم بوده و طرح های شرکت عمدتاً در کوتاه مدت مؤثر واقع شده و مشتریان به اتکای خدمات پیشین شرکت در بلندمدت، همچنان به سامسونگ وفادار مانده اند.
یکی از کارمندان شرکت اظهار داشت:

” تیمی که بر روی به روز رسانی برنامه هندز فری که برای گوشی های Galaxy s4 طراحی شده بود کار می کرد، از همان سیستم قبلی استفاده کرده است!”

و این موضوع تنها نمونه ای بود که از سوی یکی از مدیران سابق شرکت که به دلیل همکاری شرکت جدیدش با شرکت سامسونگ، مایل به افشای هویتش نبود عنوان شد. او افزود:

“مدیران رده بالای سامسونگ به واقع، هیچ چیز از نرم افزار نمی دانند آنها فقط از لحاظ سخت افزار، علم بالایی دارند ولی بحث نرم افزار، دارای حیطه کاملا متفاوتی است که آنها هیچ سر رشته ای از آن ندارند.”

در نتیجه منتقدان می گویند:

“هر طرحی که به نرم افزار یا سرویس های نرم افزاری مرتبط است، معمولا با شکست مواجه می شود.”

سرویس پیام رسانی ChatOn، اگرچه از پیش در گوشی های Galaxy نصب شده بود، اما علاقه مندان زیادی پیدا نکرد و در ماه مارس، پرونده اش بدون هیچ طرفداری بسته شد؛ درحالی که برنامه Milk video که یک پروژه اجرایی توسط متخصصین امریکایی است و انجامش یک سال به طول انجامیده در نوامبر به سرانجام می رسد و از همین حالا علاقه مندان زیادی دارد.
کاهش حاشیه سود
یک کارشناس اقتصادی در رابطه با سود شرکت سامسونگ اظهار داشت:

“مطمئن باشید که این کشمکش ها، تنها محدود به شرکت سامسونگ نبوده و شرکت های دیگری مانند HTC و Nokia و Black Berry نیز در ارتقاء سیستم خود دچار مشکل بوده اند.”

شرکت سامسونگ، اگرچه تولید گوشی های هوشمند خود را با تأخیر آغاز کرد، ولی همچنان در رده اول تولید کنندگان قرار دارد و امسال ١٠٠ میلیون بیشتر از کمپانی اپل که در رده دوم قرار دارد، فروش خواهد داشت.
ولی مسئولین اجرایی سابق و فعلی این شرکت می گویند:

“سامسونگ در زمینه نوآوری عقب مانده و قافیه رقابت را به شرکت های چینی جدید مانند Huawei باخته است.”

در حال حاضر، درآمد حاصل از بخش گوشی های همراه در سال جاری ٣٩ درصد از سود بازار شرکت را به خود اختصاص داده که این رقم از سال ٢٠١٠ در پایین ترین حد خود قرار دارد و در سال ٢٠١٣ نیز افت شدیدی را تجربه کرده است. با توجه به این موارد، پیش بینی می شود که سهم این شرکت در بازار امسال به زیر ٢٠ درصد برسد که طبق تحقیقات انجام شده، این رقم در سال ٢٠١٣ معادل ٢٤.٦ درصد بوده است.
با این وجود، میزان دارایی های ثابت این شرکت با کمک ارتقاء سرویس پرداخت از طریق موبایل و ارتقاء امکانات امنیتی موجب شده که سامسونگ همچنان در عرصه رقابت حضور داشته باشد.
سامسونگ در نرم افزارهای هوشمند و برنامه های امنیتی Knox و سیستم Tizen که موجب ارتقای تلویزیون ها و عینک های سه بعدی شده است، پیشرفت بسیاری نموده است و سرویس پرداخت گوشی های سامسونگ در کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا نیز طرفدارانی پیدا کرده است، و این در حالی است که سرویس Tizen، به دلیل برنامه های جذاب تر گوشی های هوشمند موجود در بازار، اقبال زیادی نداشته است.
در ادامه سامسونگ اعلام کرده که پیشرفت های جهانی در عرصه تولیدات سیلیکونی، منجر به پیشرفت در زمینه نرم افزار شرکت شده است و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.
با این وجود برخی تحلیل گران نسبت به خوش بینی بیش از حد سامسونگ در رابطه با حافظه ها و وسایل صوتی تصویری، ابراز نگرانی کرده اند ، ولی باید قبول کرد که درآمد حاصل از گوشی های هوشمند که در اوایل این دهه، نصیب سامسونگ شد اصلا قابل چشم پوشی نیست.
طبق نظر Chang sea jin که یک پروفسور در زمینه تجارت در آزمایشگاه علم و فناوری کره جنوبی است، آنچه که اکنون سامسونگ به آن احتیاج دارد، ایجاد یک تحول در زمینه نرم افزاری و سرویس های گروه سامسونگ است؛ او می گوید:

” نشانه هایی حاکی از تلاش سامسونگ برای حل مشکلاتش دیده شده است و این شرکت هم اکنون در مسیر صحیح قرار گرفته ولی این احتمال وجود دارد که کمی دیر شده باشد.”

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.