جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

با بهترین نرم‌افزارهای لینوکس آشنا شوید!

۷۸۳ بازديد
بهترین نرم‌افزارهای لینوکس


میلیون‌ها نرم‌افزار با موضوعات مختلف برای سیستم عامل لینوکس ایجاد شده و همین موضوع انتخاب بهترین مورد در هر گروه را برای کاربر بسیار دشوار کرده است. در این مطلب می‌خواهیم شما را با بهترین نرم‌افزارهای لینوکس در گروه‌های مختلف آشنا کنیم. همراه ما باشید.

از آنجایی که برخی از برنامه‌هاب محبوب که برای ویندوز و مک موجود هستند برای لینوکس عرضه نشده‌اند، می‌توان از موارد مشابه موجود برای آن استفاده کرد. از طرفی هم تعداد زیاد این دسته از برنامه‌ها باعث شده تا تصمیم گیری برای انتخاب و نصب کاربردی‌ترین موارد موجود، دشوارتر از قبل شود. (پنج دلیل برای نصب لینوکس روی لپ تاپ)

اگر به دنبال بهترین نرم‌افزارهای لینوکس در گروه‌های مختلف مانند پلیرها، مرورگرها و … هستید، ادامه این مطلب را با معرفی بهترین‌ها به صورت دسته بندی شده، دنبال کنید.

 

بهترین مروگرهای لینوکس

فایرفاکس

کروم/کرومیوم

اپرا

بهترین بازی‌های لینوکس

Civilization 5

Team Fortress 2

Minecraft

OAD

Dota 2

Urban Terror

بهترین برنامه‌های نگهداری لینوکس

Ubuntu Tweak

Bleachbit

بهترین برنامه‌های ویرایشی توسعه دهندگان لینوکس

Gedit

Kate

Geany

Eclipse

بهترین برنامه‌های اسنادی و آفیس لینوکس

LibreOffice

GNOME Office

Calligra Suite

بهترین برنامه‌های محیط رومیزی برای لینوکس

GNOME

KDE

Xfce

LXDE

Cinnamon

MATE

Unity

بهترین برنامه‌های حوزه صدا، تصویر و ویدیو برای لینوکس

Audacity

GIMP

PiTiVi

Lightworks

بهترین برنامه‌های ایمیل و ارتباطی لینوکس

Thunderbird

Evolution

KMail

Claws Mail

Pidgin

Skype

XChat

بهترین پلیرهای لینوکس

Totem

VLC

MPlayer

نرم افزارهای معرفی شده در این مطلب، همه به عنوان محبوب‌ترین‌های موجود برای سیستم عامل لینوکس محسوب می‌شوند که با ثباتی عالی قابل نصب و استفاده هستند. شما می‌توانید جدیدترین نسخه‌های موجود از این برنامه‌های معرفی شده را از وب سایت‌های سازنده هر کدام دانلود کنید.

نظر شما در رابطه با بهترین نرم‌افزارهای لینوکس که آن‌ها را معرفی کرده‌ایم، چیست؟ اگر برنامه‌‌ای را می‌شناسید که به آن اشاره نکرده‌ایم، از طریق بخش نظرات ما و سایر کاربران را مطلع کنید.

لینوکس چیست؟

لینوکس یک سیستم عامل یا یک هسته است و به صورت متن باز منتشر شده است و لیست عملکردی کاملا مشابه UNIX دارد. به بیان دیگر لینوکس یک Package کامل نیست و در واقع یک هسته اصلی است. در سال ۱۹۹۱ توسط “Linus Torvalds” معرفی شد و یک هسته منسجم را توانست به برنامه نویسانی که از هسته استفاده میکنند ارائه دهد. سیستم عامل لینوکس به دلیل ماهیت متن باز (Open Source) بودن خود، باعث شده نسخه های مختلف لینوکس همانند دبیان یا اوبونتو یا … ایجاد شود.

توزیع های لینوکس

در واقع، یک توزیع لینوکس، سیستم عامل ساخته شده از نرم افزارهای مبتنی بر هسته لینوکس است و کاربران لینوکس می توانند از منابع مختلف، اقدام به دریافت توزیع لینوکس کنند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.