سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

شکایت فردی از دولت استرالیا برای غیرفعال کردن کارت سفر ایمپلنت شده زیر پوست دستش

۹۳۰ بازديد



یکی از شهروندان ایالت نیو ساوث ولز «New South Wales» واقع در کشور استرالیا سال قبل طی یک عمل جراحی اقدام به جدا سازی چیپ کارت الکترونیک سفر خود و ایمپلنت کردن آن زیر پوست دست چپش کرده بود. او پس از مدتی دریافت که مقامات ایالتی به همین دلیل کارت سفر او را باطل کرده اند. حال او در صدد شکایت به دستگاه قضایی است.

هدف فرد مذکور از طرح این شکایت تنها احقاق حق خود و فعال سازی دوباره کارت سفرش نیست و او اعلام کرده قصد دارد از این طریق زمینه ای را برای وضع قوانین جدید در خصوص قانونی سازی تکنولوژی هک بدن فراهم آورد.

جالب است بدانید که «Meow-Ludo» به عنوان طرفدار دو آتیشه تکنولوژی های نوین دو چیپ دیگر را نیز در نقاط دیگر بدن خود جاسازی کرده. در یکی از این چیپ ها اطلاعات حساسی که او مایل است همواره همراه خود داشته باشد ذخیره شده است.

با وجود غیر فعال شدن چیپ موجود در کف دست این فرد، او امکان استفاده از آن را تا چند ماه پس از آن داشته است. اما به محض خروج از کشور به مقصد آمریکا و بازگشتش، Meow-Ludo دریافت که چیپ مورد بحث دیگر کار نمی کند. او زمانی این موضوع را فهمید که سوار قطاری به مقصد شهر محل سکونتش شده بود و قصد داشت مبلغ بلیط را با کارت ایمپلنت شده خود پرداخت کند.

 

همین عدم امکان پرداخت مبلغ مذکور باعث شد که او برای پرداخت جریمه ای ۲۰۰ دلاری به دادگاه احضار شود و در نهایت انگیزه ای در او برای شکایت از مقامات ایالتی به وجود بیاید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.