چهارشنبه ۰۸ فروردین ۰۳

بازگشت شوالیه؛ تولید مجدد مدل افسانه ای D-Typerace توسط جگوار

۶۶۶ بازديد



جگوار تنها 25 دستگاه از این خودرو را خواهد ساخت. خریداران این خودرو ها باید از بین مدل های Shortnose یا Longnose یکی را انتخاب کنند.

جگوار قصد دارد خودروی افسانه ای D-Typerace را به عنوان یکی از جدیدترین محصولات خاص کمپانی خود در راستای احیای خودرو های کلاسیک باز تولید و راهی بازار کند.

اولین نمونه نسخه باز تولید شده این خودرو در هفتمین روز ماه فوریه سال میلادی جاری در سالن Retromobile پاریس و در طی همایش خودرو های کلاسیک رونمایی خواهد شد.

D-Type در اواخر دهه 50 میلادی به عنوان یکی از مهم ترین اتومبیل های مسابقه ای شناخته می شد. از جمله پیروزی های پی در پی این خودرو می توان به مسابقات 24 ساعته لمانز در سال های 1955، 1956و 1957اشاره کرد.

در آن زمان جگوار قصد داشت که 100 دستگاه از این خودرو را تولید کرده و راهی بازار کند اما بنابر دلایلی تولید آن در سال 1956 با 75 نمونه به پایان رسید. حالا این کمپانی در راستای تکمیل طرح اصلی، قصد دارد که تنها 25 دستگاه از D-Type را تولید کرده تا در مجموع 100 نمونه را به دست مشتریان خود رسانده باشد.

 

1950s D-Type

گفته می شود خریداران این وسیله نقلیه می توانند یکی از مدل های Longnose (دماغه بلند) و یا Shortnose (دماغه کوتاه) را انتخاب کنند. همانطور که از نام آن ها مشخص است در مدل دماغه بلند، موتور خودرو در قسمت جلویی و در مدل دماغه کوتاه موتور خودرو در قسمت پشتی قرار دارد. جگوار در سال 1956 مدل دماغه بلند و 1955 مدل دماغه کوتاه را عرضه کرد.

خریداران همچنین می توانند موتور خودروی خود را نیز انتخاب کنند. ناتان هایت، مدیر ارتباطات این کمپانی در بخش امریکای شمالی در مصاحبه با مجله خبری Motor1 توضیح داده است که مشخصات مدل نهایی کاملا به تصمیم مشتری بستگی داشته و بنابر آن مشخص می شود.

بسیاری از مشتریان ما تمایل دارند که یک موتور 3.4 لیتری را برای مدل دماغه بلند انتخاب کنند. اما کمپانی ما موتور 3.8 لیتری را نیز برای این مدل در دسترس مشتریان قرار داده است.

جگوار قیمت دقیق این خودرو ها را مشخص نکرده و مدیران این کمپانی می گویند هر مدل بسته به مشخصاتی که خریدار آن تعیین می کند می تواند قیمت متفاوتی داشته باشد.

اما بنابر پیش بینی ها و توضیحات کلی که این کمپانی در اختیار خبرگزاری قرار داده احتمالا خریداران باید حداقل مبلغی در حدود 1.39 میلیون دلار را در اختیار داشته باشند.

 

شاید برای شما جالب باشد که بدانید خودروی D-Type ای که در مسابقات 24 ساعته لمانز در سال 1956 جایگاه اول را از آن خود کرد در سال 2016 در یک حراج با قیمتی در حدود 22 میلیون دلار به فروش رسید. بنابراین به نظر می رسد 25 نمونه ای که جگوار قصد دارد آن ها را بازتولید کند نسبت به نمونه های اصلی بسیار بسیار ارزان قیمت تر اند.

یک نمونه از مدل اصلی این خودرو در اختیار یکی از مدیران سابق فرمول یک است. این مدیر سابق خودروی کلاسیک خود را حتی با قیمتی 12 میلیون دلاری نیز نفروخت.

به طور کلی خودروی افسانه ای D-Type به دلیل موفقیت های فوق العاده و کمیاب بودن و همچنین محبوبیت بالا یکی از خاص ترین خودرو های دنیای کلاسیک بوده و بهای بالایی نیز دارد.

تیم هانینگ مسئول بخش خودرو های کلاسیک جگوار لندروور در بیانیه ای که مربوط به این خودرو ها بود عنوان کرد که ما قصد داریم با این فرصت روند موفقیت آمیز مدل D-Type را ادامه داده و تولید آن را در شهر کولنتری تکمیل کنیم.

تکمیل تولید این خودرو ها یکی از افتخار آمیز ترین پروژه هایی است که مهندسان ما آن را انجام خواهند داد. ما امیدواریم با تولید این 25 نمونه یاد خودروی استثنایی خود را بیش از پیش زنده نگه داریم.

 

 

تیمی از متخصصان کارگران جگوار لندروور که در بخش خودرو های کلاسیک این کمپانی مشغول به کاراند در ایالت واروک شایر انگلستان هر یک از این خودرو ها را به صورت دستی و با دقت فراوان تولید خواهند کرد.

این افراد برای افزایش کیفیت کار خود به طرح های فنی و مهندسی خودرو های اصلی و گزارشاتی که از زمان تولید آن ها در اختیار جگوار است دسترسی خواهند داشت . بنابراین به نظر می رسد این 25 نمونه بسیار شبیه به نمونه های قبلی باشند.

بخش کلاسیک این کمپانی در زمینه بازیابی مدل های کلاسیک جگوار و لندروور بسیار متخصص و فعال است.  این گروه کار خود را با تولید مجدد شش نمونه از مدل سبک وزن E-type و نه نمونه از مدل XKSS شروع کرد.

از دیگر خودرو هایی که توسط این متخصصین بازنگری و تولید مجدد شده است می توان به رنج روور، لندرور سری اول و سری نخست جگوار E-Type  اشاره کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.