جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

گیرنده صوتی تصویری STR-DN1080 سونی از Dolby Atmos پشتیبانی می کند

۷۰۴ بازديد

دستگاه گیرنده صوتی-تصویری STR-DN1070 ساخت سونی که چندی پیش معرفی شد، قابلیت های متعدد و کیفیت صدای فوق العاده ای را ارائه می کرد، اما نکته عجیبی در آن به چشم می خورد؛ کانال های خروجی این AV Receiver توانایی پیاده سازی استاندارد Atmos را داشت، اما از این تکنولوژی پشتیبانی نمی کرد.

حال در CES 2017 شرکت ژاپنی توانسته بر این ضعف فائق آید و مدل STR-DN1080 را با پشتیبانی از DTS:X و Dolby Atmos در اختیار علاقه مندان قرار دهد.

این گیرنده می تواند با بهره گیری از تنها 5 کانال، آرایش 7.1.2 کاناله صوتی را شبیه سازی کند. بدین منظور، سونی از فناوری اختصاصی «Phantom Surround Back» بهره گرفته، ضمن اینکه روال کالیبراسیون DCAC EX نیز در آن پیاده گشته.

شش عدد درگاه HDMI در این دستگاه تعبیه شده که اگرچه برای کاربران حرفه ای کافی به نظر نمی رسد، اما خوشبختانه همه آنها از استاندارد HDCP 2.2 و رزولوشن 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کنند. این AVR می تواند ویدیوهای 4K را به طور همزمان به دو خروجی مختلف ارسال نماید.

از نظر استانداردهای استریم ویدیو و پروتکل های صوتی، این دستگاه به USB، بلوتوث، گوگل کَست، اسپاتیفای کانکت، و وایرلس مالتی-روم مجهز شده. به کار گیری تکنولوژی گوگل در DN1080 از آن جهت ارزشمند است که امکان کنترل دستگاه با استفاده از دستیار صوتی گوگل هوم میسر خواهد شد.

سونی همچنین سیستم Hi-Res Audio و اجرای DSD را نیز در این دستگاه تعبیه کرده. این مدل از بهار 2017 وارد بازار خواهد شد، اما قیمت آن هنوز مشخص نیست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.