جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

بررسی تلویزیون خمیده‌ی 55 اینچ 55EA9700 ال‌جی

۶۵۸ بازديد
تولید کنندگان کره‌ای در رقابت برای کسب سهم بیشتر از بازار تلویزیون هر روز از تکنولوژی‌های جدیدی در محصولات خود رونمایی می‌کنند. پس از سال‌ها تحقیق و صرف هزینه‌های بالا سامسونگ و ال‌جی موفق شدند تلویزیون‌ها‌ی خمیده را وارد بازار کنند، اما تنها تولیدکننده‌ای که تاکنون موفق شده تلویزیون خمیده با نمایشگر OLED را به طور انبوه تولید کند، ال‌جی است. تکنولوژی OLED بی‌نیاز از نور پس‌زمینه است و می‌تواند مشکی کامل و کنتراست بی‌نهایتی را ایجاد کند. در ادامه با زومیت همراه باشید در بررسی تلویزیون منحنی OLED ال‌جی، مدل 55EA97000.

{autotoc}ال‌جی آخرین فناوری‌هایش را در تلویزیون 55EA9700 قرار داده تا از هر لحاظ دستگاه ایده‌آلی را به خریدارانش ارائه کند. طراحی کریستال‌های سواروفسکی همراه با آخرین تکنولوژی در پردازش و پخش تصویر تلویزیون خمیده‌ی ال‌جی را به چیزی فراتر از یک تلویزیون لوکس تبدیل کرده است. با تلویزیون منحنی 55 اینچی OLED ال‌جی نه تنها می‌توان فیلم‌های ۳ بعدی تماشا کرد، بلکه می‌توان به وب‌گردی پرداخت، بازی کرد یا با دوستان و آشنایان به مکالمه‌ی تصویری پرداخت.

تلویزیون منحنی شکل 55EA9700 توسط دفتر الجی در ایران در اختیار زومیت قرار گرفت تا مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

تکنولوژی OLED

در تلویزیون‌های منحنی نیز مانند بقیه‌ی نمایشگرها از تکنولوژی‌های رایج در نوردهی تصویر استفاده می‌شود. اکثر تلویزیون‌ها از روش‌های رایج نوردهی از پشت به صفحه‌ی LCD از طریق لامپ‌های LED یا فلورسنت استفاده می‌کنند و با بهره گیری از تکنولوژی‌هایی مانند نوردهی موضعی و نوردهی از کناره‌ها سعی در نازک کردن پنل و افزایش کنتراست تصویر دارند؛ اما هیچ کدام از این تکنولوژی‌ها نتوانسته‌اند همانند تکنولوژی OLED کنتراست فوق‌العاده و زاویه‌ی دیدی وسیع را در ضخامتی میلیمتری ارائه دهند. در پنل‌های OLED نوردهی پس‌زمینه حذف شده است و جای پنل LCD را دیودهای رنگی گرفته‌اند که هرکدام نور مجزایی را از خود ساتع می‌کنند. تا کنون به دلیل مشکلات ساخت و قیمت بالای این پنل‌ها مخصوصا در سایزهای بزرگ امکان راه‌یابی آن‌ها به بازار تلویزیون‌ها وجود نداشت تا این که ال‌جی موفق شد این تکنولوژی را به تولید انبوه رسانده و با قیمتی مناسب به بازار تلویزیون‌ها بیاورد. پس از آن ال‌جی از پنل‌های OLED در صفحات منحنی استفاده کرد تا نسل جدیدی از تلویزیون‌های لوکس، گران قیمت و با کیفیت را به مشتریانش ارائه دهد.

طراحی

مطمئنا وقتی برای اولین بار این تلویزیون را می‌بینید از طراحی و ظاهر آن تعجب خواهید کرد! ضخامت ۴.۵ میلی‌متری، بدنه‌ی 55EA9700 را مانند شیشه تیز کرده است و جالب این که تمام لوازم و تجهیزات دستگاه درون همین بدنه‌ی نازک و ظریف قرار گرفته است. وزن آن فقط ۱۷ کیلوگرم است که برای یک تلویزیون ۵۵ اینچ ایده‌آل به نظر می‌رسد. با توجه به زاویه‌ی دید فوق‌العاده‌ی نمایشگرهای OLED انحنای کم نمایشگر باعث به وجود آمدن تفاوت زیادی در تصویر نخواهد شد، زیرا یکی از دلایل ارائه‌ی نمایشگرهای منحنی زاویه‌ی دید بالاتر به علت ارگونومی متفاوت آن از اطراف بوده است. اما از سوی دیگر همین گردشدگی باعث شده که تلویزیون سطح اتکای بیشتری داشته باشد و بر روی پایه مستحکم‌تر قرار گیرد، البته زیبایی فوق العاده‌‌ای که این انحنا به دستگاه داده را نیز نمی‌توان در نظر نگرفت؛ مخصوصا برای محصولی که قرار است هر روز ساعت‌ها چشم شما را به خود معطوف کند.

خمیدگی نمایشگر بسیار کم است و از روبرو تفاوت زیادی با تلویزیون‌های مسطح ندارد. صفحه‌ی نمایش از طلقی مستحکم و براق ساخته شده و حاشیه‌ی دور صفحه نمایش همانند ضخامتش بسیار باریک هستند. فقط یک لایه‌ی فلزی نازک وظیفه‌ی حفاظت از اطراف نمایشگر را بر عهده دارد. از این نظر می‌توان گفت ال‌جی بالاترین سطح طراحی را در این محصول به کار برده است. فریم نقره‌ای بر جذابیت و لوکس بودن 55EA9700 افزوده است. پایه‌ی شیشه‌ای تلویزیون همانند نمایشگرش انحنای کمی دارد ولی با حرکت از دوطرف به سمت مرکز و در زیر برند ال‌جی این انحنا بیشتر شده و به پشت تلویزیون متمایل می‌شود تا اتکای بیشتری را به وجود آورد و تکیه‌گاه مطمئنی برای وزن نمایشگر باشد.

ا وجود این پایه‌ی یکپارچه با بدنه، تلویزیون به خوبی بر روی میز می‌نشیند و هیچ لرزشی در آن دیده نمی‌شود؛ البته وجود پایه‌ی غیرقابل جداسازی امکان اتصال تلویزیون بر روی دیوار را از بین می‌برد و تلویزیون حتما باید بر روی میز قرار گیرد. بر روی لوگوی ال‌جی در لبه‌ی پایین دستگاه، تاکید زیادی شده و برای آن نور پس زمینه در نظر گرفته شده است تا حتی هنگامی که تلویزیون خاموش است نیز برند ال‌جی بر روی تلویزیون بدرخشد. در زیر لوگوی ال‌جی و با وجود افزایش انحنای پایه به سمت پشت دستگاه محفظه‌ای خالی به وجود آمده که از آن برای قرار دادن اسپیکر تلویزیون استفاده شده است. ال‌جی به شکل استادانه‌ی اسپیکرها را در بدنه‌ی دستگاه مخفی کرده که جای تحسین دارند. همچنین نوآوری جالب دیگری نیز به چشم می‌خورد و آن قرار گرفتن یک کنترل حساس به لمس در این مکان است. با بردن دست به زیر برند ال‌جی منویی بر روی نمایشگر نقش می‌بندد که با حرکت دست به چپ و راست یا زدن یک ضربه و یا نگه داشتن دست می‌توان تلویزیون را کنترل کرد. در کنار برند ال‌جی یک دکمه‌ی فیزیکی کوچک برای روشن و خاموش کردن دستگاه تعبیه شده که تنها دکمه‌ی فیزیکی بر روی بدنه‌ی تلویزیون است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد